خانه میزخدمت الکترونیک معاونین استاندار و مدیران کل تماس با استاندار آب و هوا
صفحه اصلی > اخبار سايت 
زمان انتشار: 1402/3/4 - ساعت: 17:55

معاون استاندار قم:

دفاتر مدیران ویترین دستگاه های اجرایی هستند / تاکید بر برخورد شایسته به همراه صبر وبردباری با ارباب رجوع

دفاتر مدیران ویترین دستگاه های اجرایی هستند / تاکید بر برخورد شایسته به همراه صبر وبردباری با ارباب رجوع

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: دفاتر مدیران دستگاههای اجرایی در واقع ویترین دستگاههای اجرایی هستند که نحوه برخورد مدیران این دفاتر با ارباب رجوع بر ذهنیت مردم نسبت به دستگاه و حتی حاکمیت موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی در کارگاه آموزشی مسولین دفاتر مدیران دستگاه های اجرایی استان با اشاره به اهمیت برخورد درست و شایسته با مردم بیان کرد: با توجه به این که دولت های گذشته و به ویژه دولت سیزدهم که در شعار انتخاباتی خود دولت مردمی را انتخاب کرده است مردم رکن اساسی هستند که بخش مهمی از پیگیری مشکلات مردم به عهده دفاتر مدیران مسئولان دستگاههای اجرایی است.

وی افزود: نجوه برخورد و رفتار مدیران دفاتر مسئولان دستگاههای اجرایی می تواند ذهنیت منفی و یا مثبت نسبت به مدیر دستگاه و حتی حاکمیت داشته باشد لذا باید این مدیران نسبت به افزایش مهارت رفتاری خود در برخورد با مردم را مد نظر داشته باشند وقتی ارباب رجوعی به دستگاهی مراجعه می کنند و پاسخی برای درخواست خود نمی بینید نخستین مکان برای طرح مسئله و شکایت خود دفتر مدیر آن دستگاه است.

معاون استانداری در ادامه با اشاره به فرمایشی از حضرت امام علی (ع) بیان کرد: حضرت امام علی علیه السلام در حکمت نهم در باره نحوه برخورد با مردم چنین می فرمایند« طوری با مردم برخورد کنید که اگر در همان لحظه از دنیا رفتید مردم ناراحت و بر شما گریه کنند و در دوران زندگی به معاشرت با شما علاقه مند باشند»

قریشی عنوان کرد: مدیران دفاتر چند نوع ارباب رجوع دارند که مدیر دستگاه ؛ کارکنان و ارباب رجوع آنها باید مهارت نحوه برخورد با هرکدام را داشته باشند جتی اگر ارباب رجوع خواسته او طبق قانون قابل پیگیری نیست باید رفتاری شایسته و برخوردی مناسب با او داشته باشیم.

به گفته وی؛ ویژگی های خاصی که در کشور ما وجود دارد این است که مشکل و درخواستی بدون پیگیری مداوم به نتیجه ثمر بخشی نخواهد رسید در حالی که در کشورهای پیشرفته سیستمی می توان پیگیر مسائل بود و این رمز موفیت این کشورها است که ما از آن فاصله زیادی داریم.

وی در پایان به مدیران دفاتر مسئولان دستگاههای اجرایی سفارش کرد ؛ رفتاری شایسته؛ صبر و حوصله و بردباری در برخورد و هم چنین پیگیری مشکلات و درخواست های مردم را بدون در نظر گرفتن جناح بندی ها ؛ قومیت وتنگ نظری ها با مردم و ارباب رجوع داشته باشند.

شناسه خبر: 27194      تعداد بازدید: 139

RSS
جستجو
جدیدترین ها
گزارش تصویری


    دیدار صمیمی استاندار با فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران شاغل در استانداری قم و واحد های تابعه به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز دیدار صمیمی استاندار با فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران شاغل در استانداری قم و واحد های تابعه به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز دیدار استاندار قم با دانشجویان دیدار استاندار قم با دانشجویان افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران استان افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران استان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم
یادداشت ها